torsdag 1 november 2012

Tema v.44 : Färger


"Vitt,vitt,vitt... vi har bara vitt här.. jag vill flytta"
Dessa orden sa min mellanpojke(6år)till mig igår när jag stod och strök diskbänken för andra gången..vit..

Men vi har väl lite olika färger här hemma försökte jag och tittade mig omkring...
...men visst såg jag mycket vitt..


När vi renoverade och flyttade in här jag och Herr P, var det starka färger på väggarna.. Vinrött, blått och grönt..
Kök med gröna kökslukor stod högst på listan.. idag är jag tacksam att jag blev nedröstad.. :)
Nu har vi mycket vitt och jag gillar det!
Det ger lugn..



En del mörka och svarta inslag gör sig bra till allt det vita..
En och annan färgad detalj dyker också upp här och var.
En loppisfyndad lampa som målats gul.

Min favoritfärg i inredningen just nu är grönblå, mintfärg som jag målat på lite olika detaljer.. Som här en loppisfyndad lampfot..



På senaste tiden har det även smygits in en del retromönstade tyger i glada färger..


Så visst är det inte bara vitt?

För fler vita, eller färgstarka hem.. kika in på Fabriken!
Må så gott!

4 kommentarer:

Johanna / Fru form o fix sa...

Det är ju bra med en ljus och lugn bas, så kan man lägga till färger och detaljer som man känner för.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ni har det underbart fint hemma :)
Stor kram
Jessica

Petra / Popetotrora sa...

Ja, vi är nog väldigt många som har mycket vitt, vitt, vitt hemma. Idag var jag och köpte färg för att målaom våra slitna lister. Min 4-åring blev då väldigt besviken att jag köpt vit färg. Han tyckte att vi skulle ha blå lister. :)

Anna sa...

Vitt är vackert!
Vi har en vit bas men med mycket färg på möbler och detaljer!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...